W dzisiejszym świecie ludzie mają dostęp do większej ilości informacji niż kiedykolwiek wcześniej. Przy tak wielu różnych wyszukiwarkach, ważne jest, aby Twoja strona miała dobrą pozycję w Google i innych wyszukiwarkach. Jednak skuteczny ranking w wyszukiwarce nie jest tak prosty jak się wydaje. Niektóre czynniki są poza twoją kontrolą, podczas gdy inne sprowadzają się do specyfiki układu i projektu twojej strony. Co najważniejsze, musisz mieć pewność, że odwiedzający opuszczą Twoją stronę z poczuciem satysfakcji. Aby zrobić to skutecznie, musisz zrozumieć niuanse projektowania stron internetowych i jak wpływają one na pozycjonowanie strony i użyteczność. W tym artykule omówimy niektóre z najważniejszych narzędzi do projektowania stron internetowych, które pomogą Ci upewnić się, że Twoja strona działa dobrze zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek.
HTML
Pierwszą rzeczą, o której powinieneś wiedzieć jest kod, który tworzy strukturę Twojej strony. Konkretnie, musisz wiedzieć jak wybrać odpowiedni typ kodu, a czego unikać. Właściwa struktura kodu jest ważna, ponieważ wpływa na to, jak szybko wyszukiwarka dowie się o zmianach w Twojej witrynie. Jeśli wyszukiwarka wykryje, że strona została przebudowana, straci całą wiedzę o oryginalnej treści, co oznacza, że nie będzie w stanie wypozycjonować strony na żadne powiązane terminy. Jednak niewłaściwy rodzaj kodu może również mieć negatywny wpływ na SEO. Na przykład, nieprawidłowo zagnieżdżone znaczniki mogą spowodować, że strona będzie uszkodzona lub że narzędzia takie jak wbudowane narzędzia deweloperskie Google Chrome będą wyświetlane nieprawidłowo. Należy pamiętać, że zarówno ludzie, jak i wyszukiwarki mogą źle interpretować niektóre kody. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć podstawy HTML i używać ich poprawnie na swojej stronie. Powinieneś również upewnić się, że używany przez Ciebie kod jest zgodny z wszelkimi zasadami dostępności stron internetowych, które mogą obowiązywać w Twoim kraju lub regionie.
CSS
CSS to skrót od „Cascading Style Sheets” i to właśnie on pozwala ci zmienić wygląd twojej strony bez dotykania pojedynczego fragmentu kodu w twoim HTML. Możesz użyć go do pogrubienia lub pochylenia tekstu i obrazów, zmiany ich koloru lub rozmiaru. Możesz także zastosować subtelny efekt wizualny jak rozmycie lub cień. Używając CSS, nie musisz używać obrazów na swojej stronie, co może zaoszczędzić Ci wiele czasu i wysiłku. Jest to szczególnie ważne dla SEO (o czym także tutaj: https://pozycjonowanie-comweb.pl/pozycjonowanie-stron-wszystko-co-warto-wiedziec/), ponieważ pozwala na wprowadzanie zmian na stronie szybko i łatwo, bez konieczności przepisywania jakiegokolwiek kodu. Sprawia również, że Twoja strona jest bardziej dostępna dla użytkowników korzystających z technologii wspomagających, takich jak czytniki ekranu. Możesz także użyć CSS do ukrycia lub zmiany układu elementów na swojej stronie. Na przykład, możesz sprawić by sekcje takie jak nagłówek czy stopka znikały po najechaniu myszką, lub zmienić kolor sekcji by dać wizualną wskazówkę co do jej zawartości.
JavaScript
Następnie, będziesz chciał się nauczyć jak dodać trochę interaktywności do swojej strony. Można to zrobić za pomocą prostego skryptu na stronie lub przy użyciu jednego z wielu dostępnych frameworków JavaScript. JavaScript jest językiem programowania, który działa wewnątrz przeglądarki. Umożliwia on różne funkcje, takie jak możliwość zmiany lub dodania do układu elementu na stronie lub uczynienia witryny interaktywną. Na przykład, można użyć JavaScript do wykrycia, czy odwiedzający nacisnął klawisz na klawiaturze oraz do włączenia lub wyłączenia widoczności pewnych elementów. Możesz również użyć go do uczynienia pewnych funkcjonalności, takich jak formularze i koszyk, bardziej dostępnymi dla użytkowników.
Google Analytics
Podobnie jak wiele innych aspektów projektowania stron internetowych, Google Analytics jest niezbędny do pomiaru sukcesu Twojej kampanii SEO. Możesz go użyć do śledzenia ilości ruchu na twojej stronie, jak również kluczowych metryk, takich jak ilość czasu spędzonego na każdej stronie. Dane te mogą być pomocne przy planowaniu aktualizacji treści i sprawdzaniu, jak działania SEO przekładają się na wzrost ruchu na stronie. Można je również wykorzystać do zidentyfikowania wadliwych stron lub kodu, które mają negatywny wpływ na SEO, lub do określenia najlepszego czasu na zamieszczenie aktualizacji treści w danym dniu. Chociaż możesz ręcznie śledzić niektóre z tych metryk za pomocą Google Analytics, zaleca się korzystanie z darmowej wersji. W ten sposób możesz śledzić, jak działa twoja witryna i uwolnić trochę swojego czasu. Jeśli chcesz przenieść swoją grę SEO na wyższy poziom, musisz zainwestować czas w poprawę konfiguracji Google Analytics. Istnieją dziesiątki sposobów na optymalizację danych, w tym zmianę sposobu śledzenia niektórych metryk lub stworzenie niestandardowego raportu, który pomoże Ci zoptymalizować witrynę pod kątem jak najlepszej pozycji w Google.
Narzędzia do wizualnej optymalizacji stron internetowych
Jeśli chcesz być bardziej zaawansowany w swoich wysiłkach SEO, możesz użyć narzędzi do wizualnej optymalizacji stron internetowych. Są to programy zaprojektowane tak, aby pomóc Ci przeanalizować kod i układ Twojej strony oraz wprowadzić poprawki w celu poprawy SEO. Większość narzędzi wizualnych SEO pozwoli Ci szybko sprawdzić, czy Twoja strona jest poprawnie sformatowana i czy używa odpowiedniego typu kodu, aby zwiększyć jej ranking. Możesz również użyć tych narzędzi do przeanalizowania projektu i układu strony, a następnie wprowadzić poprawki, aby strona była bardziej dostępna lub przyjazna dla użytkownika. Na przykład, jeśli używasz nagłówka, który nie jest zoptymalizowany pod kątem automatycznego wykrywania nagłówka przez Google, możesz użyć narzędzia visual SEO, aby wprowadzić zmiany lub usunąć kod nagłówka. Będąc przy tym, możesz również spróbować zdobyć niektóre z innych narzędzi SEO na tej liście. W ten sposób Twoja strona będzie tak zoptymalizowana, jak to tylko możliwe dla wyszukiwarek i dla odwiedzających.
Znaczenie treści wideo
Następnie będziesz chciał się upewnić, że masz dużo treści wideo na swojej stronie. Treści wideo to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie zarówno widoczności, jak i zaangażowania na Twojej stronie. Możesz wykorzystać je do dostarczenia dodatkowych informacji o swoich produktach i usługach, możesz wykorzystać je do pokazania jak funkcjonuje Twoja firma lub jak Twoi pracownicy spędzają swój dzień. Można go również wykorzystać do pokazania, jak działają Twoje produkty lub usługi, albo jak wpisują się w większy kontekst. Google już od jakiegoś czasu pokazuje znaczenie treści wideo. Na przykład, Google penalizuje strony, które mają niską ilość wideo i jest to jeden z czynników, który jest używany do określenia Twojej rangi w Google. Aby upewnić się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem wideo, musisz stworzyć minimum 20MB na film. To powinno wystarczyć, aby dać swoim filmom wystarczająco dużo miejsca do załadowania i nie powodować zbytniego spowolnienia strony.
Znaczenie przyjazności dla urządzeń mobilnych
Następnie, będziesz chciał się upewnić, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Jest to ważne zarówno dla SEO jak i użyteczności, ponieważ pozwala Google wykryć najlepszy adres URL dla Twojej strony, dzięki czemu ma ona większe szanse na indeksację. Google coraz bardziej skupia się na wysiłku, jaki strony wkładają w zapewnienie pozytywnych doświadczeń użytkownika. Na przykład, Google niedawno ogłosiło, że wkrótce zacznie ustalać ranking stron internetowych w oparciu o to, jak szybko ładują się one dla różnych urządzeń. Oznacza to, że jeszcze ważniejsze jest, aby upewnić się, że Twoja strona ładuje się szybko i jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Choć może się to wydawać mniejszym priorytetem, musisz pamiętać, że wielu użytkowników będzie używać urządzeń mobilnych do wyszukiwania produktów i usług. Ostatnią rzeczą, której chcesz, jest to, aby Twoja strona była niedostępna lub niepomocna na urządzeniu mobilnym.
Najlepsze praktyki, których należy przestrzegać podczas tworzenia treści
Następnie należy upewnić się, że stosujesz najlepsze praktyki podczas tworzenia treści i tworzenia dobrze zoptymalizowanej witryny. Obejmuje to używanie treści bogatych w słowa kluczowe i dokładnych, utrzymywanie świeżości i znaczenia treści oraz stosowanie odpowiednich technik formatowania. Tworząc wysokiej jakości treści, będziesz w stanie przyciągnąć wielu odpowiednich gości do swojej witryny. To pomoże Ci zwiększyć swoją pozycję w Google, jak również w innych wyszukiwarkach, które próbujesz uplasować. Będziesz także chciał się upewnić, że twoje treści są napisane w sposób, który jest łatwy do zrozumienia dla przeciętnej osoby. Jest to szczególnie ważne w przypadku tematów związanych z funkcjonowaniem firmy lub działaniem produktów i usług. Aby upewnić się, że Twoje treści są jak najbardziej zoptymalizowane, musisz upewnić się, że używasz odpowiedniego rodzaju słów kluczowych. To pomoże Ci uniknąć używania zbyt wielu słów i fraz, które nie są związane z Twoim produktem lub usługą.
Znaczenie szybkości działania strony
Wreszcie, ważne jest, aby pamiętać, że prędkość witryny będzie jednym z najważniejszych czynników w uzyskaniu dobrej pozycji w Google. Google kładzie większy nacisk na szybkość od jakiegoś czasu, a ostatnio ogłosił, że teraz będzie kładł większą wartość na strony, które ładują się szybko, jak również te, które zapewniają pozytywne doświadczenie użytkownika. Aby upewnić się, że Twoja strona działa na szczycie swojej gry, musisz upewnić się, że jest tak szybki, jak to możliwe. Oznacza to, że musisz